goeidag! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van AnkaHintzen - WaarBenJij.nu goeidag! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van AnkaHintzen - WaarBenJij.nu

goeidag!

Blijf op de hoogte en volg

17 September 2014 | Zuid-Afrika, Pretoria

Ik zag dat het alweer een tijdje geleden is dat ik wat van mij heb laten horen, ja hoor dat komt omdat de tijd hier zo voorbij vliegt! Het waren twee drukke en indrukwekkende weken.

Even denken wat hebben we ook alweer allemaal gedaan. Vorig weekend zijn we naar de springpicknick geweest. Dit was een hele ervaring zeg jeetje, wat een feest! Overal waar we kwamen waren mensen, auto’s en taxibusjes met muziek en dansende mensen eromheen of “gewoon”boven op de taxi’s! Wij waren hierdoor heel erg onder de indruk maar het bleek dat wij niet de enige waren, we waren namelijk de enigste blanke mensen en voor de zwarte mensen was het toch wel heel bijzonder! We waren blij dat we een Afrikaans meisje en jongen bij ons hadden want er werden gewoon foto’s van ons genomen en mensen wilde met ons op de foto. Als wij dan vroegen waarom eigenlijk kregen we een antwoord “just for the entertainment”. Uiteindelijk waren we stiekem toch wel blij dat we weer veilig thuis waren tussen andere blanke mensen maar het was een leuke ervaring om eens gezien te hebben!

Zondag kwam er een van mijn dromen uit, ik ging knuffelen met de leeuwen! Wat had ik hier lang naar uitgekeken zeg. Dit leeuwenpark was een uurtje rijden vanuit Pretoria. We hebben hier de leeuwen kunnen aanraken en met ze op de foto’s kunnen gaan. Helaas waren de leeuwen er moe en was er weinig beweging in te krijgen. Maar we hebben niet alleen leeuwen mogen aanraken, ook heb ik een giraf mogen voeren! Verder hebben we nog heel wat leeuwen gezien met onze tourrit in de auto door het leeuwenpark.

Afgelopen weekend hebben we “even” een tripje gemaakt naar Mozambique. Dit was een geweldig weekend. Ik had vooraf wel al wat plaatjes op internet bekeken waar we heen gingen maar ik dacht dat zal wel meevallen. Na een autorit van ongeveer 10 uur kwamen we dan eindelijk aan bij de border. Hier kregen we onze stempels in het paspoort en mochten we door de border. Hier werden we opgehaald door een taxi chauffeur, want met de eigen auto in Mozambique rijden was geen optie. In Mozambique kennen ze namelijk geen gewone verharde wegen zoals wij dit in Nederland gewend zijn. Het enigste wat we hier zagen waren flinke zandwegen tussen de duinen. In het weekend heb ik voor het eerst gedoken! Wat een ervaring zeg. Verder hebben we lekker aan de mooie blauwe zee gelegen met witte stranden en lekker in de warme zee gezwommen. Onderweg naar huis hebben we kunnen genieten van de geweldige zonsondergang en de wilde koeien die zomaar de weg oversteken!

Op stage gaat nog steeds alles zijn gangetje, ik kan eindelijk gaan beginnen met mijn opdracht waar ik stiekem toch wel zin in heb!
Buiten alle leuke dingen zijn het helaas ook 2 zware weken voor mij geweest wat sommige van jullie vast wel meegekregen hebben. Het lijkt in mijn reisverslag dat het allemaal lang leven de lol is wil ik dit toch even benoemen dat ik ook veel aan de mensen thuis heb gedacht en het niet alleen maar lol is geweest. Ik neem oma mee in mijn gedachte en wil iedereen bedanken voor de steun en iedereen die toch ook aan mij heeft gedacht!

Heel veel groetjes aan iedereen en tot snel!

  • 17 September 2014 - 13:09

    Michael:

    Hadse de leeuwen auch veur mich een knuffel gegeven:)!

  • 17 September 2014 - 17:17

    Mieke Lichtenberg:

    Mooie foto's Anka! We hebben mooi gezongen voor oma! Groetjes...

  • 17 September 2014 - 20:22

    Pap En Mam:

    Dag meid,

    We hebben inderdaad veel aan je gedacht maar dat wist je al he.
    Zo te zien en te lezen wederom leuke dingen meegemaakt waar we best jaloers op zijn hoor. Gelukkig heb je je draai op het stage adres ook gevonden en kun je vol aan de bak. Veel succes verder en blijf voorzichtig.

    Gr pap en mam

  • 18 September 2014 - 18:55

    Marianne:

    Hoi Anka, wat een prachtige foto's. Wij hebben ook aan jou gedacht hoor.
    Geniet maar lekker en veel succes met je stageopdracht.

    groetjes Har en Marianne

  • 18 September 2014 - 21:36

    Jack En Thea:

    Heey Anka,
    Mooie foto's, sjiek met die giraf en leeuw.
    Jullie doen wel leuke dingen daar zeg. Ook dat duiken is te gek.
    Fijn dat de stage nu wat beter verloopt.
    We horen weer snel van je?

    (We zijn blij dat je daar ook fijne mensen om je heen hebt. Dat heb je soms wel nodig.)
    Lieve groeten van Jack en Thea.

  • 20 September 2014 - 19:22

    Annny En Frits:

    Hallo Anka,

    Wat n geweldige foto's weer,je geniet zo te zien goed van de weekenden.
    Ik geloof graag dat de tiijd dan voorbij vliegt.
    Nou meid succes met de stage en nog veel plezier daar!!

    Groetjes Frits en Anny.

  • 21 September 2014 - 12:48

    Tillie Sprenger:

    dag lieve Anka,
    Leuk om weer van je te horen en wat een avonturen maak je mee! Ik word er bijna jaloers van hoor!
    Maar het is je van harte gegund en hoop dat je nog veel avonturen mag beleven die je allemaal als mooie herinnering in je rugzak kan stoppen!
    Ik had je al eerder een reactie gestuurd maar die is kennelijk niet goed aangekomen.
    Natuurlijk hebben we aan je gedacht tijdens het overlijden van oma. Het moet best zwaar voor je geweest zijn om je verdriet in je eentje te verwerken.

  • 21 September 2014 - 12:50

    Tillie Sprenger:

    oeps, te vroeg op verzenden gedrukt! We wensen je nog een mooie en fijne tijd en heel veel succes op je stageplek!

    heel veel hartelijke groeten,

    Tillie en Ron

  • 24 September 2014 - 19:37

    Miek :

    Lieve Anka,

    Hopelijk heb je het verdriet van het overlijden van oma een plekje kunnen geven.
    Ze leeft toch voort in onze harten. Ik weet zeker dat ze veel aan ons allemaal denkt.

    Ik heb net weer eens je reisverslagen gelezen. je beleeft echt een avontuur.
    Wacht maar tot je straks helemaal landinwaarts naar het zuiden gaat.
    Gaan jullie ook nog naar wildparken binnenkort of doen jullie dat aan het einde van de stage periode?
    Gelukkig dat je de stage nu iets leuker vind! Ja de Zuid- Afrikanen zijn nu eenmaal iets minder actief als wij Nederlanders. Vriendelijk zijn ze wel toch?
    Kunnen je het Zuid-Afrikaans al een beetje praten?
    Voor het weekend staat er vast weer iets leuks op het programma. Geniet ervan!

    Lieve groetjes Pierre en Miek

  • 02 Oktober 2014 - 11:14

    Truus Bremmers:

    HOI ANKA



    Op de eerste plaats sorry dat we zo lang niets hebben laten weten.
    Maar het zijn een paar heftige weken geweest voor ons allemaal,en voor jouw heel zeker ook.
    Maar we hebben echt veel aan je gedacht,en in onze gedachte was je er ook bij.
    Verder gaat hier alles wel weer een beetje zijn gangetje, bas is gelukkig nu ook geslaagd, die kan nu verder met zijn nieuwe studie.
    Verder lees ik in je verslag dat je weer veel heb meegemaakt en heb gezien, het is om jaloers van te worden wat je allemaal te zien krijgt, maar we zijn blij dat het goed met je gaat.
    Anka geniet er nog lekker van, en natuurlijk ook van je stage, want het is niet alleen vakantie daar.
    We laten gauw weer wat horen,en kijken weer uit naar je volgende verslag.
    Heel veel groetjes van jack, truus, bas en tim.
    En let goed op je zelf.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Actief sinds 06 Aug. 2014
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 6820

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

12 Augustus 2014 - 23 December 2014

South-Africa Internship!

Landen bezocht: