Nieuwe avonturen! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van AnkaHintzen - WaarBenJij.nu Nieuwe avonturen! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van AnkaHintzen - WaarBenJij.nu

Nieuwe avonturen!

14 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Pretoria

Vorige week vrijdag begon natuurlijk het weekend weer in het bruisende Zuid-Afrika. Op de vrijdag avond zijn we begonnen met naar een gezellig marktje in de shopping mall hier in Brooklyn te gaan. Je kan hier van alles proeven, en niet te geloven……. Wij hebben echte Hollandse kroketten gegeten!
De zaterdag zijn we naar een festival gegaan met deep house muziek, het was een klein festival maar uiteraard wel erg gezellig. De zondag heb ik mijn droom nogmaals overgedaan, ik ben deze keer naar een ander leeuwenpark gegaan. Hier heb ik de hele ochtend met leeuwen kunnen knuffelen en kunnen spelen. Het was ongelooflijk om te horen hoeveel kennis dat de mensen over deze leeuwen hadden en hoe speels dat ze waren!

Maandagavond zijn we weer terug gegaan naar Johannesburg om daar een tour te gaan doen om wat meer van Johannesburg te zien. We zijn hier met een gids een lopende tour gaan doen, tussendoor zijn we bij lokale eettentjes gestopt en hebben we heerlijk Afrikaans gegeten. Wat we allemaal precies gegeten hebben dat weet ik nog steeds niet, wel heb ik mezelf overtroffen en hebben we met de blote handen( Jahoor, zonder bestek) een vis gegeten. Op het einde van de tour zou ons nog een verassing te wachten staan, eerst dacht ik het zal wel. We werden meegenomen in een appartement gebouw middenin Johannesburg, er werd op nummer 52 gedrukt in de lift. Er ging toen nog steeds niet echt een lampje branden totdat we uit de lift stapten en een geweldig maar dan ook geweldig mooi uitzicht hadden over heel Johannesburg met prachtige lampjes.

Afgelopen weekend hebben we natuurlijk niet thuisgezeten, we zijn vrijdagmiddag na stage gelijk weer in de auto gestapt om 5 uur te rijden naar de Blyde River Canyon. Eenmaal aangekomen zijn we lekker in ons hostel in bed gekropen, zaterdag morgen zaten we om 6.00 ’s morgens weer in de auto om kloofing te gaan doen. Helaas door de slechte weersomstandigheden is dit niet door kunnen gaan. Ook hebben we de panorama route gereden in blyde River canyon maar helaas door de mist hebben we maar op enkele view points wat moois kunnen zien. Dit weekend willen we daarom natuurlijk ook nog eens over gaan doen om wel mooie view points te hebben en natuurlijk wel kloofing te kunnen doen.

Op stage gaat nog altijd alles zijn gangetje, mijn project loopt nu goed. Ik ga donderdag voorlichting geven over TBC. Vanavond gaan we de straat op om dakloze mensen eten te geven en om voorlichting te geven aan de dakloze.

Tot binnenkort maar weer!

• 14 Oktober 2014 - 17:09

Marjo:

Hoi Anka,
    T woord "kloofing"laat me griezelen en sávonds naar buiten naar de daklozen ook.
    Hopelijk kijk je goed uit daar, want we willen wel dat je weer helemaal gezond terug komt.
    Voor de rest klinkt het nog allemaal zeer aantrekkelijk en gaat de tijd snel, dus geniet nog maar even van alles en vooral van het goede weer daar.
    groetjes Marjo :)

• 21 Oktober 2014 - 21:09

Thea Hintzen:

Hoi Anka,
    Wat een belevenissen! En helemaal dat je toch naar het kruger park gaat! Maak maar veel foto's zodat wij ook een beetje mee kunnen genieten.
    Je zult wel in je nopjes zijn. We hopen je snel op skype te zien.
    Veel plezier nog verder maar wees toch ook maar een beetje voorzichtig.
    Lieve groetjes: Jack en Thea

• 22 Oktober 2014 - 13:57

Anny Hoekstra:

Hallo Anka,

Het is elke keer weer spannend om jou mooie avonturen te lezen.
    Volgens mij kom je daar ogen te kort als ik zie wat je daar allemaal beleefd
    Fijn dat het op je stage ook goed gaat.
    Geniet nog maar lekker van dat mooie land.
    We wachten weer op je volgende spannnende verhaal.