Almost at the end - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van AnkaHintzen - WaarBenJij.nu Almost at the end - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van AnkaHintzen - WaarBenJij.nu

Almost at the end

23 November 2014 | Zuid-Afrika, Pretoria

Daar zijn we weer,

Hier zit ik dan achter mijn laptop, voor de laatste keer op mijn eigen kamertje in Pretoria. Het einde komt in zicht, alle spullen moeten gepakt worden want vanaf morgen gaat mijn grote rondreis van start! Ik zal jullie voor de laatste keer nog even op de hoogte brengen van al onze avonturen!
Zoals jullie nu inmiddels wel weten, stilzitten doen we niet meer aan hier. Twee weken geleden zijn we op zaterdag naar het CBD geweest, dit is het city centre van Pretoria voor een leuke markt. ’S Avonds zijn we naar Presley ’s gegaan, dit is een typische Zuid Afrikaanse club waar de soki soki gedanst wordt. Dit is een typische Zuid Afrikaanse dans, we stonden onze ogen uit te kijken op de dansvloer. Wijzelf moesten er ook aan geloven want we werden ouderwets ten dans gevraagd!.

Op zondag zijn we naar een concert geweest van de Duitse ambassade in Mamelodi, een township. Hier waren optredens van zowel bekende Zuid Afrikaanse als Duitsers.

Vorig weekend was nogal een spannend weekend, we zijn met een gezellige groep vanuit Friends naar Parys gegaan. Een prachtig plaatsje 2 uur rijden hiervandaan. Ongeveer 2000 miljoen jaar geleden is daar een metoriet inslag geweest die een gegantische krater heeft gecreerd. Aangekomen op vrijdag avond gingen we gelijk weer in het bakkie naar de top van de berg om te genieten van de zonsondergang en sterren te kijken. Hierna gingen we halverwege op de berg onzettend lekkere typisch afrikaanse potjiekos eten. Als afsluiter hebben we gezellig aan het kampvuur gezeten met zn alle met als gezelschap heeeeeel veel insecten(Grootste mieren wat ik ooit gezien heb, spinnen, kakkerlakken, muggen, vliegen, sprinkhanen, duizendpoten en noem maar op)Zaterdag morgen zijn we met de hele groep gaan raften, veel gelachen en veel water kunnen happen. Natuurlijk hebben we ook weer heerlijk kunnen eten, in het restaurant hadden de mensen speciaal voor ons gekookt. We hebben hier schapenstaart mogen eten, jahoor jullie lezen het goed schapenstaart. Dit is iets typisch Zuid Afrikaans wat hier heel erg speciaal is. Hierna zijn we nog met z’n alle een gezellig drankje gaan doen in een leuk kroegje.
Zondagmorgen was ik al heeeeel vroeg uit de veren, ik stond namelijk om 6.00 ’s morgens mij klaar te maken voor the skydiven. 6.15 was het dan zover, op naar het vliegtuig, ofja vliegtuig eenmaal aangekomen schijnt het een heel klein vliegtuig te zijn zonder deur! In de lucht heb ik heerlijk kunnen genieten van het uitzicht. Na 3 km was het zover en mochten we eruit springen, een vrije val van 26 sec met een max. snelheid van rond de 210 km per uur! Waaw dat was het enige wat ik nog kon zeggen, wat een ervaring, wat een kick ongelooflijk hoe mooi het uitzicht was toen de parachute open was.

Afgelopen weekend was helaas ons laatste weekend met alle vrienden van friends. Zaterdagmorgen hebben we met z’n allen de colorrun gedaan. Na ongeveer 2 uur schuren onder douche ben ik redelijk schoon geworden en konden de voorbereiden voor het afscheidsfeestje beginnen. We hebben met iedereen er een hele gezellige laatste avond van gemaakt en hebben lekker gebraaid!

Oja stage, daar was ik voor hier in Zuid Afrika. Stage is inmiddels ook afgesloten en hebben een leuke en leerzame tijd gehad! De tijd is voorbij gevlogen en we hebben achteraf toch veel bereikt! De rest van mijn verhalen vertel ik jullie graag met alle liefde en ervaringen erbij als ik terug in Nederland ben.

Voor diegene die een kaartje verwacht hadden, helaas tot heden heeft de post gestaakt en helaas dus geen kaartje kunnen versturen of ontvangen.

Heel veel lieve groetjes, tot snel in het koude kikkerlandje!

• 23 November 2014 - 15:23

Truus:

Hoi Anka. Wat een geweldige belevenissen heb jij gehad. Hoop dat de rondreis ook zo geweldig zal zijn. Alvast een heelmgoeienterugvlucht en misschien tot gauw eens in Echt. Pap en mam zullen wel blij zijn dat je terug komt. Groetjes Truus Roufs

• 23 November 2014 - 15:31

Pap & Mam:

Dag Meid,

Wederom heeeel mooie ervaringen maar we waren toch blij dat je weer met beide beentjes op de grond stond ! Hopelijke gaat jullie reisje naar Kaapstad zonder problemen verlopen. We hopen je toch een beetje te kunnen volgen en zijn blij als het Kerstmis is. Veel plezier de komende weken.

Gr pap en mam

• 23 November 2014 - 15:56

Nicole:

Hoi Anka,

Wat heb je toch veel gedaan en meegemaakt.
    Dat is een fijne ervaring en herinnering die niemand je meer afneemt.
    Geniet van de rondreis en idd een goede terugreis.
    Ik vond het leuk om je verslagen te lezen.
    Heel veel plezier nog en tot gauw op de Slek.

Gr Henk, Nicole ,Sem en Britt.

• 23 November 2014 - 17:06

Miek :

Lieve Anka,

Veel plezier op de rondreis! Ongetwijfeld zul je weer een heleboel gaan zien en ook beleven!
    Wij zien uit naar je terugkomst en horen straks graag al je avonturen.

Wees voorzichtig en pas goed op jezelf!
    Kom goed thuis!

lieve groetjes Pierre en Miek

• 27 November 2014 - 10:04

Anny Hoekstra:

Hallo Anka.

Wat is de tijd daar voorbij gevlogen he?
    Maar wat n mooie ervaringen voor jou,zo te lezen heb je er optimaal van genoten.
    En je stage ook succesvol afgerond complimenten hoor.
    Nu dan het laatste gedeelte van je reis.
    Anka wij wensen jou nog n paar fijne weken en doe voorzichtig,pas goed op je zelf.

Groetjes van Frits en Anny.

• 16 December 2014 - 12:37

Truus Bremmersl:

Hoi anka,

Hier nog gauw een berichtje van ons,
    Het was weer geweldig te lezen wat je weer allemaal hebt meegemaakt.
    Vooral het skydriven moet een geweldige ervaring zijn geweest, gelukkig is alles goed gegaan.
    Fijn voor je dat je je stage ook goed hebt afgerond, want daar ging je tenslotte ook voor.
    We hopen en wensen je nog heel veel plezier met je rondreis, geniet er nog maar even van, want nu is het zo voorbij.
    Hopelijk zien we ons weer gauw als je terug bent, pas goed op jezelf.
    We wensen je alvast een goede terugreis en tot gauw.

grtrs Jack,Truus, Bas, Tim en Jolien.